Pankkitunnukset

Pankkitunnukset ovat sähköinen henkilötodistuksesi ja allekirjoituksesi Danske Bankin verkkopankissa ja asiakaspalvelussa sekä muissa verkkopalveluissa. Pankkitunnukset ovat henkilökohtaiset, eikä niitä saa luovuttaa kenenkään muun käyttöön.

Pankkitunnukset muodostuvat

Saat ensimmäiset pankkitunnukset vain asioimalla henkilökohtaisesti Danske Bankin konttorissa. Ota mukaan henkilöllisyystodistuksesi.

Ensimmäinen kertakäyttöinen salasana on voimassa 30 päivää, jonka aikana sinun tulee kirjautua verkkopankkiin ja vaihtaa salasanasi. Salasanan vaihdon voi tehdä ainoastaan verkkopankissa. Pysyväksi salasanaksi voit valita haluamasi nelinumeroisen luvun.

Ottaessasi käyttöön Danske ID -tunnistussovelluksen, luot itsellesi erillisen nelinumeroisen PIN-koodin, jolla avaat sovelluksen jatkossa. Huomaathan, että kyseessä on pankkitunnuksista erillinen salasana. Pankkitunnustesi käyttäjätunnus ja salasana säilyvät ennallaan.

Voit käyttää pankkitunnuksiasi pankin sähköisissä palveluissa, kuten verkko- ja mobiilipankissa. Lisäksi voit käyttää tunnuksiasi verkkokaupoissa verkkomaksuun ja korttimaksujen vahvistamiseen. Pankkitunnuksia voi käyttää myös sähköisessä asioinnissa eri viranomaisten ja palveluntarjoajien palveluihin tunnistautuessa, kuten Kela, Verohallinto, Omakanta ja puhelinoperaattorit.

Tunnistautumisen avulla varmistetaan henkilöllisyytesi ja voit asioida verkossa turvallisesti.​

 

Verkkopankin ja puhelinpalvelun käytön esto

Jos epäilet pankkitunnustesi (käyttäjätunnus,salasana ja/tai tunnuslukulaite/Danske ID -sovellus) joutuneen ulkopuolisen haltuun, estä niiden käyttö viipymättä lukitsemalla pankkitunnukset. Tämän jälkeen verkkopankkia ja puhelinpalvelua ei voi käyttää tunnuksillasi.


Toimi jollakin seuraavista tavoista:

Tee käytön esto verkkopankissa 24 h

  • Kirjaudu verkkopankkiin käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Valitse sivulla, jolla turvakorttiasi kysytään valikosta ’Lukitse pankkitunnukset’. Napsauta ’Lukitse’- painiketta. Palvelun käyttö edellyttää, että muistat käyttäjätunnuksen ja salasanan tai
  • Kirjaudu verkkopankkiin normaalisti. Valitse verkkopankissa valikosta 'Omat asetukset' > 'Pankkitunnukset'. Napsauta ’Lukitse pankkitunnukset’ -painiketta. Palvelun käyttö edellyttää, että muistat käyttäjätunnuksen ja salasanan ja sinulla on turvakorttisi.


Soita automaattiseen puhelinpalveluun 24 h

  • Henkilöasiakkaat: 0200 2581 (6 snt/min + pvm/mpm)
  • Yritysasiakkaat: 0200 1580 (39 snt/min + pvm/mpm)
  • Ellet ole sopinut pikatunnistuksesta, tarvitset käyttäjätunnuksesi ja salasanasi. Valitse ’Turvapalvelut’ näppäilemällä ’5’. Jatko-ohjeet kuulet puhelun edetessä.


Soita Danske Bankin 24 h sulkupalveluun numeroon 0200 2585 (pvm/mpm). Kerro, että haluat sulkea pankkitunnuksesi.

Soita henkilökohtaiseen asiakaspalveluun numeroon 0200 2580 (pvm/mpm). Kerro, että haluat sulkea pankkitunnuksesi. Palvelu on käytössäsi arkisin klo 8 - 20.

Soita Verkkopankin Asiakastukeen numeroon 0200 2589 (pvm/mpm). Kerro, että haluat sulkea pankkitunnuksesi. Palvelu on käytössäsi arkisin klo 8 - 20.

Käy Danske Bankin konttorissa konttorin aukioloaikana. Kerro, että haluat sulkea pankkitunnuksesi.

Kun olet lukinnut tunnuksesi, saat uudet tunnukset sekä palvelut uudelleen käyttöösi vain asioimalla henkilökohtaisesti Danske Bankin konttorissa.

Etsi lähin Danske Bankin konttori

Tutustu tarkemmin

Tule asiakkaaksemme!
Ota yhteyttä, avataan sinulle sopivat palvelut. Huomaat, miten helppoa se on.

Tule asiakkaaksi
Ota yhteyttä
0200 2580

Chattaa kanssamme

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Säästäminen ja sijoittaminen Lainat Tilit, kortit ja pankkitunnukset

 

 

Ota yhteyttä

Soita meille Varaa aika neuvotteluun
  • Sijoituslinja
    0200 2000
  • Uudet asiakkaat
    0100 1580

Löydä meidät

Löydä lähin konttori

Usein kysyttyä

Tileistä Korteista Palveluistamme
​​​