Hur ansluter jag mig till Danske Förmånsprogram?
Ta fram dina nätbankskoder, klicka på Anslut dig till förmånsprogrammet och följ anvisningarna. Du kan också ringa kundtjänsten för Danske Förmånsprogram på numret 0200 20101 (lna/msa) mån–fre kl. 8–18 eller besöka oss på kontoret. Boka tid på förhand på numret 0100 4000 (lna/msa) mån–fre kl. 8–18. Du hittar närmaste kontor på adressen www.danskebank.fi.
Vad menas med förmånsnivå?
Danske Förmånsprogram är indelat i fyra förmånsnivåer. Din förmånsnivå fastställs utifrån den sammanlagda omfattningen av din kundrelation hos Danske Bank. Ju mer du samlar dina ärenden hos oss, desto fler förmåner får du.
Hur vet jag omfattningen av min kundrelation och vad inverkar på den?
Du ser omfattningen av din kundrelation i webbanken när du ansluter dig till förmånsprogrammet. Med kundrelationens omfattning avses den sammanlagda summan i euro av lån, krediter, insättningar, besparingar, placeringar samt eventuella försäkringsbesparingar i Mandatum Life. Du kan också höra dig för om omfattningen av din kundrelation via telefontjänsten eller på kontoret.
Hur ansluter jag mig till förmånsprogrammet med min make/maka eller sambo?
Ni kan ansluta er till förmånsprogrammet som privathushåll, varvid hushållets förmånsnivå fastställs på basis av den sammanlagda omfattningen av er kundrelation. Då får ni naturligtvis fler förmåner. Ni ansluter er till förmånsprogrammet på samma sätt som i övrigt, men välj privathushåll i stället för privatperson.
Hur vet jag vilket paket för dagliga banktjänster som det lönar sig för mig att välja?
Du kan välja mellan tre olika paket för dagliga banktjänster med olika pris. Oavsett din förmånsnivå kan du välja det paket som passar dig bäst utifrån de tjänster och produkter som ingår dem. Danske Platinum Plus-paketet är det mest omfattande paketet och lämpar sig även för komplexa behov. Danske Gold-paketet erbjuder avancerade tjänster för skötseln av dina bankärenden och Danske Silver-paketet omfattar de bastjänster som du behöver. Våra experter hjälper dig gärna vid behov.
Kostar det att ansluta sig till förmånsprogrammet?
Det kostar ingenting att ansluta sig till förmånsprogrammet. Priset för de dagliga banktjänsterna fastställs enligt din förmånsnivå och det paket för dagliga banktjänster som du väljer.
Vad händer om jag inte ansluter mig till förmånsprogrammet?
Medlemskapet i förmånsprogrammet är ingen förutsättning för en kundrelation i Danske Bank. Du betalar då för de tjänster och produkter som du använder enligt vid var tid gällande servicetaxa.
Kan jag byta till ett annat paket för dagliga banktjänster?
Du kan byta till ett annat paket för dagliga banktjänster i webbanken, telefontjänsten eller på kontoret.
Hur får jag tillgång till Danske Student-förmånerna?
Du får tillgång till förmånerna för studerande om du är 18–32 år gammal och registrerar dig som studerande i webbanken. Då har du rätt till Danske Student-förmånerna och får bl.a. Danske Silver-paketet för dagliga banktjänster utan avgift.
Hur får jag tillgång till Danske Ung-förmånerna?
Du får automatiskt tillgång till Danske Ung-förmånerna. Du behöver endast välja önskat paket för dagliga banktjänster i webbanken. Om du vill kan du ansluta dig till förmånsprogrammet, varvid priset för ditt paket för dagliga banktjänster fastställs enligt din förmånsnivå.