Kunder


Vi tror att ett starkt och förtroendefullt förhållande till den egna ekonomin ger goda resultat: om det så är fråga om att spara, placera eller hantera sina utgifter i vardagen. Därför vill vi erbjuda våra kunder tjänster som ger möjlighet att enkelt sköta sin ekonomi när som helst och var som helst.

Kunden kan efter eget val sköta sina bankärenden på flera olika sätt.

Vid behov av sakkunnigtjänster, kan kunden ringa Placerings- eller Lånelinjen också kvällstid. Via Danske e-Möte kan kunden förhandla med banken bekvämt från hemsoffan och avtalen kan undertecknas med elektronisk signatur. Om det för kunden är naturligast att träffa experten öga mot öga, går det bra att boka tid för ett möte via webben eller per telefon.

När det gäller betaltjänster finns det likaså flera alternativ att välja mellan: webbanken, e-faktura eller Mobil- och Tabletbanken. Betalningsuppdrag kan också lämnas per telefon, med betalkuvert eller på kontoret.

Vid behov av kontanter kan kunden utöver kontantautomaterna och de Danske Banks kontor som tillhandahåller kontanttjänster ta ut pengar från nästan alla K-mataffärer, Tokmanni-koncernens butiker och R-kioskerna.

Danske Bank arbetar aktivt för att göra banktjänsterna så tillgängliga och åtkomliga som möjligt. Vi har bland annat utvecklat webbanken så att t.ex. rörelsehämmade ska kunna använda tjänsterna med hjälp av tangentbordet utan mus.