Sampo Pankin Franchising-
palkinto UPM Silvestalle

8.4.2011

Sampo Pankin Franchisingpalkinnon saa tänä vuonna UPM Silvesta Oy innovatiivisimmasta ketjuideasta. Ketju tarjoaa metsänhoitotöihin ja ympäristöön liittyviä palveluja ainutlaatuisella tavalla koko maailmassa. Franchisingpalkinnolla Sampo Pankki haluaa korostaa ketjujen ja yrittäjien merkitystä Suomen talouskasvulle ja hyvinvoinnille.

Sampo Pankki palkitsee UPM Silvesta Oy:n innovatiivisimmasta franchisingketjuideasta. Ketju tarjoaa metsänhoitotöihin ja ympäristöön liittyviä palveluja tavoitteenaan kehittää käytännön metsätöitä ja parantaa metsätalouden kannattavuutta.

- Vastaavaa metsänhoitotöihin keskittyvää franchisingketjua ei tiettävästi ole missään päin maailmaa, joten kyseessä on uusi aluevaltaus ketjutoiminnan näkökulmasta. Ketjua on rakennettu esimerkillisesti ja ammattimaisesti uusien yrittäjien tarpeita huomioiden, toteaa Sampo Pankin yritysasiakkaista vastaava johtaja Juha Hammaren.

UPM Silvesta on UPM-konsernin omistama tytäryhtiö, joka toteuttaa metsänhoitotyöt UPM:n omissa metsissä ja metsäpalvelusopimustiloilla. Metsänhoitotöitä tehdään sopimuksen mukaan myös muille asiakkaille. UPM Silvesta perustettiin vuonna 2007 ja ketjutoiminta käynnistyi vuonna 2010.

Innovatiivisuudella talouskasvua

- Koemme innovatiivisen yritystoiminnan tukemisen tärkeäksi sen positiivisen työllistämisvaikutuksen takia. UPM Silvestan malli on hieno esimerkki siitä, kuinka innovatiivisuutta voidaan hyödyntää liiketoimintamallien kehittämisessä,  sanoo Hammaren.

Sampo Pankin Franchisingpalkinto luovutetaan Franny Awards 2011 –gaalassa 8.4.2011. Palkinnon vastaanottavat UPM:n Pohjois-Euroopan Metsäliiketoiminnan johtaja Risto Laaksonen ja UPM Silvestan toimitusjohtaja Jukka Koivumäki.

Sampo Pankki, johtaja Juha Hammaren, puh. 010 546 8318