Kiinteistömaailman
Vuoden yrittäjä -palkinto Ouluun

26.4.2011

Kiinteistömaailma valitsi oululaisen yrittäjäkaksikon Kari Huuskon ja Tarmo Lotvosen vuoden 2010 franchisingyrittäjikseen. Perusteluna valinnalle on muun muassa ketjun toiminnan kehittäminen, esimerkillinen ketjukonseptin noudattaminen asuntomyymälän toiminnassa sekä ripeä liikevaihdon kasvu.

Kari Huusko ja Tarmo Lotvonen, Rotuaarin Kodit Oy LKV:n omistajat, ovat toimineet Kiinteistömaailma-ketjun yrittäjinä Oulussa vuodesta 2005 lukien. Heidän yrityksensä on tuona aikana kasvanut vauhdilla ja myös noussut lyhyessä ajassa merkittävään asemaan Kiinteistömaailma ‐ketjussa. Tällä hetkellä Huusko ja Lotvonen omistavat jo kolme asuntomyymälää, joista tuorein sijaitsee Oulun Kaakkurissa.

Vahva oululainen työllistäjä

Yrittäjäkaksikko on luonut paikallisesti lisää työpaikkoja Oulun seudulle. Alkuvaiheen kahden henkilön asuntomyymälä on laajentunut kolmeen toimipisteeseen ja asuntomyymälöissä työskentelee tätä nykyä 11 ammattitaitoista sekä työlleen omistautunutta kodinvälittäjää. Positiivisen kehityksen takana on pitkäjänteinen ja laadukas työ sekä vankka paikallistuntemus. Kasvusta ja lisääntyneestä työntekijöiden määrästä huolimatta yrityksen kannattavuus on kuitenkin säilynyt erinomaisena, ja yrittäjillä on vahva usko kasvun jatkumiseen tulevaisuudessakin. Kiinteistömaailma palkitsi Huuskon ja Lotvosen saavutuksestaan Franny-patsaalla Suomen Franchising-Yhdistyksen gaalassa.

- Rotuaarin Kodit on esimerkillinen franchisingyritys: se on noudattanut ketjukonseptia huolellisesti ja näyttänyt Pohjois‐Suomen alueen muille Kiinteistömaailma-asuntomyymälöille suuntaa muun muassa Tarjouskauppa‐mallin hyödyntämisessä, perustelee Kiinteistömaailman toimitusjohtaja Tommi Rytkönen palkitsemista.

Aktiivista toimintaa Kiinteistömaailma-ketjussa

Huusko ja Lotvonen ovat osallistuneet aktiivisesti myös Kiinteistömaailma-ketjun toiminnan kehitykseen, kannustaneet kollegoitaan sekä auttaneet pyyteettömästi uusia yrittäjiä Kiinteistömaailma-yrittäjyyden alkuun. Yrittäjillä on myös vahvat suhteet alan eri sidosryhmiin, muun muassa uudisasuntojen rakennuttajiin sekä Sampo Pankkiin.

• Tommi Rytkönen, toimitusjohtaja, Kiinteistömaailma Oy, puh. 010 622 3011
  • Markku Välimäki, aluejohtaja, Kiinteistömaailma Oy, puh. 010 622 3013
  • Kari Huusko, yrittäjä, Kiinteistömaailma, Rotuaarin Kodit Oy, puh. 050 438 8131
  • Tarmo Lotvonen, yrittäjä, Kiinteistömaailma, Rotuaarin Kodit Oy, puh. 050 8132

Kiinteistömaailma
Vuonna 1990 perustettu Kiinteistömaailma on vahva ja valtakunnallinen kiinteistönvälitysketju, jossa työskentelee lähes 800 asuntokaupan ammattilaista 58 paikkakunnalla 117 asuntomyymälässä, jotka tekivät vuonna 2010 yli 14 500 kiinteistö- ja asunto-osakekauppaa. Brändin omistaa Sampo Pankki, asuntomyymälät ovat itsenäisten franchising-yrittäjien omistamia osakeyhtiöitä. Useilla alueilla, esimerkiksi pääkaupunkiseudulla, Kiinteistömaailma on alansa kiistaton markkinajohtaja.