Danske Bankin verkkopankki uudistuu –
Javasta luovutaan

29.1.2013

Danske Bankin  verkkopankki uudistuu. Ensi kesänä käyttöönotettava verkkopankki ei tarvitse enää Java-ohjelmaa. Verkkopankin uudistus on osa pankin verkkopalvelujen laajempaa kehittämisohjelmaa.

Verkkopankin uudistus on ollut vireillä jo pitkään, sillä nykyinen verkkopankki, jonka turvaratkaisu perustuu Oraclen Java-ohjelmistoon, on aiheuttanut valitettavia yhteensopivuusongelmia eri selainten kanssa. Tästä johtuen osalla asiakkaista on ollut vaikeuksia kirjautua verkkopankkiin.

Uusi verkkopankki perustuu muun muassa pankeissa yleisesti käytettyyn SSL-suojaukseen ja muihin turvaratkaisuihin. Siinä ei ole enää Java-komponentteja. Uusi ratkaisu otetaan vaiheittain käyttöön henkilöasiakkaiden ja yritysten verkkopalveluissa.

”Olemme kuunnelleet asiakkaidemme toiveita ja olemme iloisia, että uudistus voidaan vihdoin toteuttaa. Odotamme  uuden verkkopankin tarjoavan asiakkaille sujuvan, helppokäyttöisen ja laadukkaan käyttökokemuksen”,  sanoo Danske Bankin henkilöasiakasliiketoiminnasta vastaava johtaja Kenneth Kaarnimo.

Kaarnimon mukaan pankki ei ole ollut tyytyväinen Javaan liittyvien viimeaikaisten päivitysongelmien ja asiakkaiden kirjautumisongelmien vuoksi.

”Verkkopankin osalta tämä puute korjaantuu, kun kirjautumiseen liittyvät yhteensopivuusongelmat poistuvat uudistuksen myötä”.

Danske Bank on panostanut vahvasti modernien sähköisten palvelujen kehittämiseen. Ensimmäisenä pankkina Suomessa Danske Bank esitteli tammikuun alussa uuden palvelun, Verkkotapaamisen, jonka avulla asiakas voi hoitaa esimerkiksi laina- ja sijoitusneuvottelut omalta kotikoneeltaan kotoaan käsin. Verkkotapaamispalvelu on ollut vuoden testikäytössä  ja on saanut asiakkailta erinomaisen vastaanoton.

Jo tällä hetkellä pankin asiakkailla on mahdollisuus allekirjoittaa verkkopankissaan useita asiakirjoja sähköisesti. Danske Bank toi myös ensimmäisenä Suomessa Tablettipankin ja mobiilipankkisovellukset. Tällä hetkellä noin 150 000 pankin asiakasta Suomessa käyttää Mobiilipankkia tai Tablettipankkia pankkiasioidensa hoitamisessa.

”Kevään aikana tuomme ensimmäisenä Suomessa oman mobiilipankkisovelluksen myös yritysasiakkaille, mikä täydentää vahvaa tarjontaamme sähköisissä pankkipalveluissa.