​​​​​​
 

Business on the go

Kattava näkymä talouteesi.

​Mobile- ja Tablet Business –sovellusten avulla hallitset yrityksesi taloutta ajasta ja paikasta riippumatta.

Uudella helpolla kirjautumisella saat nopeasti kokonaiskuvan yrityksesi taloudesta, katsella tapahtumia tai siirtää rahaa omien tilien välillä. Turvakorttia tarvitset, kun haluat muun muassa maksaa laskuja, tehdä käyttäjämuutoksia ja hyväksyä toimeksiantoja.

Lataa sovellus iOS- ja Android-laitteeseesi ​​

 

Ominaisuudet

Tablet Business -tabletpankin avulla voit hoitaa yrityksesi raha-asioita silloin, kun sinulle sopii, missä tahansa oletkin.

  • Maksut

    • Hyväksyä samoja maksutyyppejä kuin Business Onlinessa
    • Hyväksyä kansiomaksuja
    • Tehdä uusia maksuja
    • Katsella yksittäisiä maksuja ja kansiomaksuja
  • Tilit

    • Tarkistaa Danske Bank-konsernissa olevien tilien tilitapahtumia, maksuja ja saldoja.
    • Katsoa grafiikkanäkymässä tilitapahtumia sekä tilien saldoja
    • Katsoa grafiikkanäkymässä tuloja ja menoja sekä saldojen kehitystä
  • Käyttäjähallinta

    • Hyväksyä käyttäjämuutoksia, lukita käyttäjiä, avata lukituksen, poistaa käyttäjiä ja tilata uusia käyttöoikeuksia
    • Hyväksyä tilinkäyttörajoituksia
  • Viestintä

    • Vastaanottaa ja lähettää viestejä
    • Vastaanottaa ja katsella ilmoituksia
    • Lähettää soittopyynnön tai viestin asiantuntijallemme tai varata ajan neuvotteluun
    • Etsiä lähimmän konttorin tai automaatin karttahaulla
  • Markkinat & Valuutta

    • Seurata osakkeiden, joukkolainojen ja raaka-aineiden arvoja
    • Katsoa päivän valuuttakurssit ja muuntaa hintoja

Käyttö on helppoa

​Lataa Mobile Business -sovellukset älypuhelimeen tai Tablet Business –sovelluksen taulutietokoneeseen App Storesta tai Google Playstä. 

Testaa samantien sovelluksiamme kirjautumalla demokäyttäjätunnuksella 8888 ja salasanalla 4545.

Lataa iPhoneen Lataa iPadiinLataa Android-puhelimeenLataa Android-tablettiin

 

​ 

 

Ota käyttöön

 

​Saat käyttöösi kaikki yritysten mobiili- ja tabletpankin ominaisuudet, kun sinulla on

  • Business Online –sopimus ja pankkitunnukset
  • Tilitiedot ja Maksut –moduuli käytössä

Lue lisää Business Onlinesta

Turvalliset palvelut

​Yritysten mobiili- ja tabletpankin turvallisuus perustuu järjestelmän turvamekanismeihin, SSL-protokollan käyttöön laitteesi ja palvelimemme välisen tiedonsiirron suojaamisessa sekä pankkitunnusten käyttöön. Tapahtumien vahvistaminen tehdään turvakortin avain-/turvalukupareilla. Lataa mobiili- ja tabletpankki-sovellukset laitteesi sovelluskaupasta (App Storesta tai Google Playsta), joista on saatavilla myös päivitykset. Suosittelemme, että käytät aina uusinta versiota sovelluksesta. Turvallisuussyistä sovellus kirjaa käyttäjän ulos 10 minuutin kuluttua, mikäli sovellusta ei käytetä. Käyttäjätunnuksesi lukitaan, mikäli syötät väärän salasanan yli kolme kertaa.

Lue lisää turvallisuudesta

 

Jos laitteeni tai pankkitunnukseni häviävät

Sovellus ei tallenna kirjautumiseen tarvittavia pankkitunnuksia tai pankkisalaisuuden alaisia tietoja laitteeseesi. Tietosi eivät ole vaarassa vaikka puhelimesi häviäisi. Aina kun lopetat mobiilipankin käytön, muistathan kirjautua ulos ja sulkea sovellus. Jos epäilet pankkitunnustesi (käyttäjätunnuksesi, salasanasi ja/tai turvakortin) joutuneen ulkopuolisen haltuun, estä niiden käyttö viipymättä lukitsemalla pankkitunnukset. Voit tehdä eston automaattisessa puhelinpalvelussa 0200 2581 (mpm/pvm), verkkopankissa tai Danske Bankin 24h korttipalvelussa 0200 2585 (mpm/pvm).​

FAQ

Miten voin käyttää Mobile- ja Tablet Business -sovelluksia?

Kun sinulla on yritysten verkkopankki, Business Online, voit ladata sovelluksen ja käyttää sitä pankkitunnuksillasi. Jos sinulla ei vielä ole pankkitunnuksia, ota yhteyttä Yrityspalveluihin puh. 0100 2580 (ma – pe 8-18, pvm/mpm).

Onko Yritysten verkkopankin ja Mobile- ja Tablet Business -sovellusten välillä eroja

Mobile- ja Tablet Business -sovellukset on suunniteltu helposti ja nopeasti käytettäviksi, jolloin pääset näkemään yrityksesi tilitilanteen ja ajankohtaiset ilmoitukset, tekemään maksuja sekä hyväksymään aiemmin syötettyjä maksuja ja käyttäjämuutoksia, missä vain oletkin. Business Onlinessa on lisäksi ominaisuuksia, jotka eivät ole saatavilla Mobile/TabletBusiness -sovelluksissa.

Maksaako yritysten pankkisovellusten käyttäminen?

Mobiili- ja Tabletpankkisovellukset ovat käytettävissä ilman erillistä veloitusta. Tiedonsiirrosta laskutetaan normaalisti operaattorisi hinnaston tai sopimuksesi mukaisesti.

Kuinka kauan sovellusten käyttöönottamiseen menee aikaa?

Kun sinulla on pankkitunnukset yritysten verkkopankkiin, Business Onlineen, voit aloittaa Mobiili- ja Tabletsovellusten käyttämisen saman tien.

Miten kirjaudun mobiili- ja tabletpankkiin älypuhelimellani tai tablet-laitteellani?

Näpäytä Kirjaudu-nappulaa ja seuraa näyttöön tulevia ohjeita. Syötä ensin käyttäjätunnuksesi ja sen jälkeen salasanasi, tämän jälkeen anna vielä turvakortilta avainlukua vastaava turvaluku, ja pääset katsomaan yrityksesi tietoja.

Voinko käyttää sovelluksia ulkomailla?

Kyllä. Pidä vain mielessä, että me emme laskuta sovellusten käytöstä, mutta internet-palveluntarjoajasi tai matkapuhelinoperaattorisi voi laskuttaa sinua tiedonsiirrosta. Suosittelemme, että tarkastat asian palveluntarjoajaltasi ennen sovellusten käyttöä.

Millä laitteilla voin käyttää yritysten mobiili- ja tabletpankkia?

Mobile Business -sovellus on suunniteltu iOS-laitteille, kuten iPhonelle, iPadille ja lisäksi Android-laitteille. iOS-laitteiden käyttöjärjestelmän tulee olla iOS 6.0 tai uudempi, ja Android-laitteiden 4.0.3 tai uudempi.
Tablet Business -sovellus on suunniteltu iOS- ja Android-laitteille. iOS-käyttöjärjestelmän tulee olla iOS 6.0 tai uudempi, ja Android-laitteiden 4.0.3 tai uudempi.

Mikä on tilisiirtojen summan yläraja?

Nopeammissa Maksuissa maksujen yläraja on 60 000 euroa tapahtumaa kohti.

Mitä tilejä voin käyttää pankkisovelluksissa?

Voit käyttää sovelluksissa samoja tilejä, jotka näkyvät Yritysten verkkopankissakin.

Mitä ominaisuuksia voin käyttää kun olen kirjautuneena sisään?

Kun olet kirjautuneena sisään, pääset:

  • Tarkastelemaan Danske Bank -konsernissa olevia tilejäsi
  • Näkemään tilisi saldon ja sitä kuvaavan kaavion
  • Näkemään tiliesi yleiskatsauksen ja niitä kuvaavan kaavion
  • Näkemään ja etsimään tilitapahtumia ja avoimia tapahtumia
  • Näkemään maksutietoja (mukaan lukien kansiot)
  • Siirtämään rahaa ja tekemään maksuja (tiettyjen rajoitusten puitteissa)
  • Hyväksymään maksuja, käyttäjämuutoksia ja muutoksia tilien maksurajoihin
  • Estämään käyttäjiä, sallimaan käyttäjiä, poistamaan käyttäjiä ja tilaamaan uusia kirjautumisoikeuksia.
  • Ottamaan, tallentamaan ja liittämään kuvakaappauksia suojattuihin viesteihin.
  • Lähettämään ja vastaanottamaan turvattuja viestejä liitteineen Danske Bankin kanssa.
  • Vastaanottamaan ja tarkastelemaan ilmoituksia
  • Etsimään lähimmän Danske Bankin konttorin tai pankkiautomaatin
  • Etsimään puhelinnumeromme yhteydenottoa varten
  • Tarkastelemaan arvopapereiden ja raaka-aineiden arvoja
  • Käyttämään valuuttamuunninta ja tarkistamaan yli 25 valuutan valuuttakurssit. Valuuttamuuntimen antamat arvot ovat vain suuntaa antavia.

Miten valitsen mitkä tilit näkyvät Tilit-näkymässä?

  • Näpäytä Mobile Business -sovelluksessa ”Tiliryhmä” ja valitse haluamasi tiliryhmä.
  • Navigoi Tablet Business -sovelluksessa "Tilit" > "Kaikki tilit" ja valitse haluamasi tiliryhmä listalta.

Miten suodatan hakutuloksiani?

Valitse sovelluksen valikosta Tilit tai Uusi maksu ja avaa lista tileistäsi/tapahtumistasi.
Nähdäksesi Mobile Business -sovelluksen hakusuodattimen iOS-laitteella vieritä ruutua alaspäin otsikon alapuolella; muilla laitteilla pääset hakuun suurennuslasi-ikonista. Syötä haluamasi hakusanat, minkä jälkeen hakusi tulokset tulevat ruudulle.

Voinko suorittaa ja hyväksyä maksuja?

Kyllä. Voit tehdä ja hyväksyä maksuja myös yritysten mobiili- ja tabletpankki-sovelluksissa, kun sinulla on käyttöoikeudet maksujen syöttämistä ja hyväksymistä varten Yritysten verkkopankissa.

Voinko luoda kansioita tai ryhmiä?

Et, mutta jos sinulla on riittävät käyttöoikeudet, voit kuitenkin:

  • hyväksyä useita maksuja tai kansioita samanaikaisesti.
  • hyväksyä avoimen kansion, jolloin kansio sulkeutuu ja maksut hyväksytään.
  • poistaa kertamaksuja kansiosta.
  • poistaa ryhmiä.

Mitä jos hävitän puhelimeni tai se varastetaan?

Ota välittömästi yhteyttä puhelinoperaattoriisi, jotta he voivat sulkea puhelimen. Niin kauan kuin käyttäjätunnuksesi ovat turvassa, kukaan muu ei pääse tarkastelemaan pankkitietojasi puhelimellasi. Jos kuitenkin epäilet jonkun päässeen luvatta käsiksi käyttäjätunnukseesi tai salasanaasi, soita meille välittömästi numeroon 0200 2585 (pvm/mpm). Palvelu on avoinna ympäri vuorokauden.

Pitääkö minun aina kirjautua ulos sovelluksesta?

Tilitietojesi turvaamisen kannalta suosittelemme, että kun lopetat sovelluksen käyttämisen, kirjaudu aina ulos. Valitse 'Kirjaudu ulos'. Mikäli et käytä sovellusta 15 minuuttiin, sovellus kirjaa sinut automaattisesti ulos.

Miten toimin, jos unohdan käyttäjätunnukseni?

Soita asiakaspalveluumme 0100 2580, ma–pe 8–18 (pvm/mpm).

Onko mobiili- ja tabletsovellusten käyttäminen turvallista?

Sovellusten käyttäminen on turvallista. Kehitämme jatkuvasti turvallisuusjärjestelmiämme, ja ne noudattavat aina verkkopalveluita koskevia vallitsevia turvallisuuskäytäntöjä ja -ohjeita.
Myös sinun tulee huolehtia asianmukaisesta tietoturvallisuudesta käyttäessäsi mobiili- ja tabletpankkisovelluksiamme. Päivitä aina laitteesi ja laitteeseen asennetut sovellukset App Storen kautta iOS-laitteilla tai Goole Playsta Android-laitteilla. Yhdistä laitteesi vain luottamaasi verkkoon äläkä sivuuta varoituksia, kuten "palvelimen sertifikaattia ei voida todentaa". Lataa ja asenna ainoastaan luottamiesi tahojen julkaisemia ohjelmia ja sovelluksia. Älä tallenna luvattomia sovelluksia puhelimeesi. Suojaa puhelimesi PIN-koodilla, jotta näppäimistö menee lukkoon, kun et käytä puhelinta.
Kirjautuessasi sinut tunnistetaan pankkitunnuksillasi, jolloin pääset nopeasti ja helposti tarkastelemaan tilitietojasi. Emme missään tapauksessa ota yhteyttä ja pyydä sinulta salasanaasi tai turvalukuja. Jos sinulta tiedustellaan näihin liittyviä tietoja, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Hyväksyessäsi ja suorittaessasi maksuja sovellus pyytää sinua antamaan salasanasi ylimääräisenä turvallisuuskeinona. Sovellus kirjaa sinut automaattisesti ulos, jos et käytä sitä noin 15 minuuttiin.
Lähes kaikkien laitteiden ruudun voi asettaa varmuuden vuoksi lukkiutumaan silloin, kun laitetta ei käytetä.

Milloin voin ottaa yhteyttä pankkiin sovelluksen kautta?

Voit ottaa yhteyttä soittamalla 0100 2580 arkisin klo 8–18 (pvm/mp). Kadonneista ja varastetuista korteista voi tehdä ilmoituksen puhelimitse ympäri vuorokauden numerossa 0200 2585 (pvm/mpm).
Voit myös lähettää kirjallisen viestin turvallisesti sovelluksen kautta milloin tahansa. Asiakaspalvelu vastaa palvelun aukioloaikana.

Tullaanko yritysten pankkisovelluksia julkaisemaan myös muille laitteille, kuten Windows-puhelimille?

Sovelluksemme tukevat tällä hetkellä ainoastaan iOS- ja Android-laitteita. Seuraamme eri alustojen markkinatilanteita kuitenkin jatkuvasti päämarkkina-alueillamme.

Miten sovellusten valuuttamuunnin toimii?

Valuuttamuunnin kertoo yli 25 valuutan valuuttakurssit ja muuntaa hinnat puolestasi missä tahansa. Muunnin käyttää aina Suomen Danske Bankin keskikursseja. Jos muuntimella vertaillaan kahta valuuttaa, joista kumpikaan ei ole euro (EUR), käytetään markkinoiden keskihintaa. Valuuttamuuntimen antamat kurssit ovat vain suuntaa antavia.